Tuesday, March 19, 2019

March Mania Day 19: 100 Word Challenge in French

Today I'll stack challenges upon challenges. Today's 100 word challenge will be entirely in French. I will provide a (hopefully not so) rough English translation after the French body of text. Note, I'm okay in French but did rely on a French-English dictionary for some words.

Défi de 100 mots, en français

Susheen est un chat qui aime beaucoup les sushis. Il aime trop les sushis si vous me le demandez. Il miaule assez bruyamment quand je ne le partage pas. Il ressemble la chate s'appelle Pusheen mais il dit que il est un homme, un homme fort. Quel chat! Il aime manger et dormir comme les autres chats. J'aime Susheen, mais il a besoin d'apprendre que je ne partage pas mon sushi. Si Susheen ne mange pas de sushi, il se met très en colere s'il me voit manger des sushis. J'ai besoin de pratiquer mon français, c'était assez difficile pour moi.

Susheen is a cat that likes sushi a lot. He likes sushi too much if you ask me. He meows rather loudly when I don't share it. He resembles the cat named Pusheen but he says that he is a man, a strong man. What a cat! He likes to eat and sleep like other cats. I like Susheen, but he needs to learn that I don't share my sushi. If Susheen doesn't eat sushi, he gets very angry if he sees me eating sushi. I need to practice my French, that was rather difficult for me.

Word Count (Français, Word 2013): 99
Word Count (English, Word 2013): 97

So Microsoft Word says I'm one short of my 100 word goal, but it's close enough if you ask me. Tomorrow will be easier as I stick to an English 100 word challenge tomorrow.

No comments:

Post a Comment